ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس هدیه های آسمان پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

 نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۱ و ۲ و ۳ و ۴

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

سلام را یکی از آداب اسلامی برخورد با دیگران می داند.

آداب سلام کردن در موقعیت های مختلف را رعایت می کند.

خاطرات، تجربیات خود را در مورد خورشید بیان می کند.

فواید ابر، باران و پدیده های طبیعی را بیان می کند.

قصه های ناتمام رنگین کمان را تکمیل و درباره ی آن صحبت می کند.

احساسات خود را نسبت به مهربانی دیگران بیان می کند.

از مهربانی ها سپاسگزاری کرده و به آن ها ارزش می دهد.

برای تشکر از کسانی که به ما مهربانی کرده اند پیشنهاد هایی ارائه می دهد.

در انجام فعالیت های کتاب کار با دیگران مشارکت و هم فکری می کند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۵ و ۶ و۷

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

و « هدیه » پیرامون مفهوم مصادیق آن گفت و گو می کند.

معنا و مفهوم نعمت را بیان می کند.

برخی از نعمت های خود را بر می شمارد.

درباره ی مضمون شعر، فهم خود از آن با بیان ساده ای گفتگو می کند.

احساس شادی و نشاط خود را از خواندن شعر ابراز می کند.

شیوه هایی برای تشکر از هدیه های خداوند پیشنهاد می کند.

با زبان کودکانه از خداوند به خاطر نعمتهایش تشکر می کند.

 

 نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۸ و ۹ و۱۰

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

پیامبران بزرگ الهی را نام می برد.

به حضور در جشن میلاد پیامبر اسلام( ص ) علاقه نشان می دهد.

برای برگزاری این جشن در مدرسه و یا خانه فعالیت می کند

به تحقیق درباره ی رفتار پیامبر(ص) با کودکان علاقه نشان می دهد.

در یک فعالیت تحقیقی اطلاعاتی را درباره ی رفتار پیامبر اکرم(ص) با کودکان جمع آوری می کند.

برخی از مهربانی های پیامبر خدا را نسبت به کودکان بر می شمارد.

داستان هایی را درباره ی رفتار پیامبر با کودکان بیان می کند.

داستان های پیامبر را قصه گویی می کند.

احادیث و روایت هایی از برخورد پیامبر با کودکان را جمع آوری می کند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۱۱ و ۱۲ و۱۳

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

اعمال و اذکار یک نماز دو رکعتی را بیان می کند.

یک نماز دو رکعتی را به جا می آورد

نسبت به خواندن نماز علاقه نشان می دهد.

فعالیت های کتاب کار را باعلاقه انجام می دهد.

اهل بیت پیامبر(ص)را نام می برد و نسبت ایشان را با هم بیان می کند.

محبت و علاقه خود را نسبت به اهل بیت(ع) نشان می دهد.

داستان و ماجرای معرفی اهل بیت(ع) را تعریف می کند.

معنی علیه السلام را تعریف می کند.

فعالیت های کتاب کار را با اشتیاق انجام می دهد.

حضرت علی(ع) و خانواده ی او را به عنوان انسان هایی مهربان می شناسد.

درباره ی رفتار حضرت علی(ع) و خانواده ی او با مردم نیازمند با دوستانش گفتگو و قضاوت می کند.

احساس علاقه و انس خود را نسبت به حضرت علی(ع) و خانواده اش در قالب یک نوشته یا نامه بیان می کند.

خاطرات یا تجربیاتی از مهربانی و گذشت به دیگران بیان می کند.

داستان حضرت علی(ع)و مهربانی های او را قصه گویی می کند.

 

 نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۱۴ و ۱۵ و۱۶

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

داستانی از زندگی امام حسن(ع) بیان می کند.

نسبت به رفتار امام حسن(ع) علاقه نشان می دهد.

امام حسن(ع) را انسانی مهربان نسبت به دیگران می شناسد.

در مورد رفتار امام حسن((ع) با افراد نیازمند(مطابق داستان) قضاوت و با دوستانش گفتگو می کند.

داستان را با زبان خود بازنویسی و داستان مصوری از آن تهیه می کند.

داستان را از زندگی امام حسین(ع)  بیان می کند.

علاقه ی خود را نسبت به امام حسین(ع) ابراز می کند.

دانستنی های خود را درباره ی امام حسین(ع) بیان می کند

نسبت به شرکت در مراسم محرم علاقه نشان می دهد.

خاطرات خود را از عزاداری ها و مراسم عاشورای حسینی بیان می کند.

برخی از آداب غذا خوردن و آشامیدن را بیان می کند.

اهمیت و فواید رعایت آداب غذا خوردن را بیان می کند.

آداب اسلامی خوردن و آشامیدن را هنگام غذا خوردن رعایت می کند.

ذکر آغاز و پایان غذا خوردن رابیان می کند

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۱۷ و ۱۸ و۱۹

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

 رعایت نظافت وپاکیزگی را نشانه رفتار یک فرد خوب و مسلمان می داند.

اهمیت و نتایج رعایت نظافت و پاکیزگی را برای خودش و دیگران بیان می کند.

نسبت به رعایت نظافت و حقوق دیگران در این زمینه حساسیت درباره ی رفتار شخصیت های قصه قضاوت می کند.

مصادیق و نمونه های مختلف رعایت پاکیزگی و نظافت را در زندگی روزمره خود تشخیص می دهد.

نظافت شخصی و نیز محیط پیرامون را رعایت می کند.

نسبت به رعایت نظافت و پاکیزگی محیط پیرامون خود، حساسیت و علاقه نشان می هد.

نظافت و پاکیزگی محیط پیرامون را رعایت می کند.

درباره رفتار شخصیت های قصه قضاوت می کند.

نتایج رعایت نظافت و پاکیزگی محیط را بیان می کند.

نمونه هایی از وظایف و مسئولیت های ما را نسبت به حفظ طبیعت بیان می کند.

نام امام زمان علیه السلام را می داند.

به مشارکت برای برگزاری جشن نیمه شعبان وحضور در آن علاقه نشان می دهد.

پیشنهاد هایی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر چشن نیمه شعبان ارائه می دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۲۰ و ۲۱

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

روراستی و صداقت در گفتار را یکی از وپژگی های انسان مسلمان می داند.

درباره ی رفتار و گفتار شخصیت های داستان قضاوت می کند.

در ادامه ی جمله های چه خوب بود .... با همیاری دوستانش نظرهای خود را ابراز می کند.

با ذکر خاطرات و تجربیات خود، نتایج و اهمیت صداقت را در زندگی روزمره بیان می کند.

نمونه هایی از صداقت و روراستی را در زندگی روزمره خود بر می شمرد.

روراستی و صداقت در گفتار را یکی از ویژگی های انسان مسلمان می شناسد.

درباره رفتار وگفتار شخصیت های داستان قضاوت می کند.

پاسخ مناسبی به سوالات بخشش با خودم می گویم می دهد.

درباره قصه ی نصیحت پیامبر با دوستانش بحث و گفتگو می کند.

 

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هدیه های آسمان ۲۲ و۲۳

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

 به اذان گفتن ابراز علاقه می کند.

اوقات اذان را بیان می کند.

احساس شادی و نشاط خود را از خواندن شعر ابراز می کند.

شعر را به صورت روان و یا درقالب سرود می خواند.

اذکار اذان را با استفاده از آموزش درس قرآن بیان می کند.

علاثه و اشتیاق خود را نسبت به نماز خواندن نشان می دهد.

نماز خواندن را نشانه ی بزرگی خود تلقی می کند.

پیشنهادهایی برای برگزاری جشن نماز ارائه می دهد.

 

 

چک لیست ارزش یابی مستمر درس تربیت بدنی پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

چک لیست ارزش یابی مستمر درس: تربیت بدنی   ( مهر و آبان )

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

توانایی در حفظ نظم و انضباط هنگام انجام دادن حرکات و فعالیت های ورزشی را دارد.

توانایی یذیرش مسئولیت های واگذار شده را دارد.

در انجام فعالیت ها روحیه همکاری جمعی و گروهی را دارد

با رشته های ورزشی انفرادی و گروهی آشنایی پیدا کرده است.

به یک یا چند رشته ورزشی علاقمند است.

با ویژگیهای لباس مناسب برای ساعت ورزش آشنایی پیدا کرده است.

 

چک لیست ارزش یابی مستمر درس: تربیت بدنی  ( آذر و دی )

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

توانایی انجام دادن حرکات به شکل تقلیدی را کسب کرده است.

توانایی در انجام حرکات چرخشی را کسب کرده است.

به انجام فعالیت های ورزشی علاقمند است.

مهارت هماهنگی حرکات را در انجام فعالیت های ورزشی کسب نموده است.

ضرورت مراقبت از اعضای بدن هنگام ورزش و بازی را می داند.

با خطرات ناشی از هل دادن و عدم تناسب بین هم بازی ها آشناست.

 

 

چک لیست ارزش یابی مستمر درس: تربیت بدنی  ( بهمن و اسفند )

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

فعالیت های ورزشی را با شور و نشاط و علاقه انجام می دهد.

مهارت حفظ تعادل و حرکت روی خط مستقیم و منحنی را دارد.

با حرکات قدرتی و استقامتی پاها و تنه آمادگی جسمانی را کسب کرده است.

توانایی شرکت منظم در بازی ها و فعالیت ها را دارد.

توانایی در مهارت به پهلو دویدن را دارد.

توانایی در مهارت پریدن را دارد.

 

 

چک لیست ارزش یابی مستمر درس: تربیت بدنی ( فروردین  اردیبهشت )

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با مفهوم انعطاف پذیری و انجام تمرینات کششی آشنایی دارد.

توانایی انجام دادن برخی تمرینات استقامت عضلانی را کسب کرده است.

مهارت در انجام برخی تمرینات چابکی را کسب کرده است.

توانایی مهارت در پرتاب کردن یک دستی را دارد.

توانایی مهارت در منقبض و منبسط کردن عضلات درگیر در خم و راست شدن را دارد.

در انجام دادن حرکات ورزشی و شیرین کاری از خودخلاقیت نشان می دهد.

 

 

ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس هنر

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

 نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هنر، تربیت شنوایی

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

به صداهای موجود در طبیعت علاقمند است.

صداهای موجود در طبیعت را تشخیص می دهد.

منبع تولید صداها را تشخیص می دهد.

به گوش دادن به صداهای زیبا علاقه نشان می دهد.

صدای زیبا را تشخیص می دهد.

توانایی همکاری در گروه سرود و اجرای سرود دسته جمعی را دارد.

سرود رابا ریتم درست می خواند.

در انجام فعالیت های هنری شاد و با نشاط است.

در فعالیت های خود خلاقیت نشان می دهد.

در انجام فعالیت ها با دیگران تعامل دارد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هنر، نقاشی

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

هر آنچه را می بیند به دقت به جزئیات توجه دارد.

نقاشی او جذاب است.

عناصر نقاشی او متنوع است.

در نقاشی او تنوع رنگ دیده می شود.

با حوصله به رنگ آمیزی نقاشی هایش می پردازد.

کار خود را برای سایرین توضیح می دهد.

از انجام فعالیت های هنری شاد و با نشاط است.

در انجام فعالیت ها نظم و ترتیب دارد و نظافت را رعایت می کند.

به زیبای کارهایش و محیط اطرافش اهمیت می دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هنر، کاردستی

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

به انجام فعالیت با مهارت های دستی علاقمند است.

کاردستی او جذاب است.

از انجام فعالیت های هنری شاد و با نشاط است.

کاردستی او پیام مورد نظر را می رساند.

در مورد فعالیت ها به تفکر می پردازد.

مواد مصرفی او تناسب و هماهنگی دارد.

در انجام فعالیت ها نظم و ترتیب و نظافت را رعایت می کند.

موضوع کار او تازگی دارد.

می تواند ارزیابی درستی از کار خود و دیگران داشته باشد

 

  نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هنر، نمایش

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

بازی های نمایشی را به گونه ای جذاب ارائه می دهد.

به شرکت در بازی های نمایشی علاقمند است.

عواطف خود را در ارائه نمایش بروز می دهد.

در مورد فعالیت های نمایش پیشگام است.

در انجام فعالیت های هنری شاد و با نشاط است.

با حراکات تقلیدی موضوع مورد نظر را نشان می دهد.

شدت و تن صدای خود را متناسب با موضوع و موقعیت تنظیم می کند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: هنر، قصه

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

در انجام فعالیت های هنری شاد و با نشاط است.

قصه یا خاطره خود را به گونه ای جذاب ارائه می دهد.

احساسات و عواطف عناصر قصه را با رفتار غیر کلامی نشان می دهد.

کار خود را برای سایرین توضیح می دهد.

در مورد فعالیت ها به تفکر می پردازد.

به قصه و خاطره ای که دیگران تعریف می کنند گوش می دهد.

در فعالیت های خود خلاقیت نشان می دهد.

در تعریف قصه تن صدایش را به تناسب تغییر می دهد.

 

 

ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس بنویسیم

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

 نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱ و ۲ و۳

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

 توانایی تشخیص حروف الفبا برای تقویت مهارت نوشتن را دارد.

کلمات تشدید دار درس را صحیح می نویسد.

زیبا و مرتب از روی عبارات درس می نویسد.

با کلمات در هم ریخته جمله می سازد.

با کلمات داده شده جمله می سازد.

« اِ» و « ای» دوم و « ا» کلماتی که دارند را تشخیص می دهد.

کلمات چند بخشی را مشخص می کند.

ازالف مقصوره را « ای» مصوت تشخیص می دهد.

معنای کلمات را به صورت جمله های کامل می نویسد

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم  ۴ و ۵ و۶

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با خط تحریری رونویسی می کند.

با کلمات جدید درس جملات جدید می سازد.

جملات به هم ریخته را مرتب می کند.

کلمات تنوین دار را مشخص می کند.

با پیشوند  (بی و با) صفت سازی می کند.

جملات را با کلمات مناسب کامل می کند.

نشانه ها و علائم دستوری را در جملات رعایت می کند.

را در « و» صداهای مختلف شکل کلمات طبقه بندی می کند.

مهارت املاء نویسی درفراگیر تقویت شده است.

 

 

برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم  ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

از کلمات اشاره ای این و آن به خوبی استفاده می کند.

را در « بان » واژه سازی با پسوند جملات به کار می برد.

واژه های معنی « گر » با پسوند داری می سازد.

به خوبی از روی خط تحریری رونویسی می کند.

متضاد واژه های مختلف را در جملات به کار می برد.

کلمات را به خوبی طبقه بندی می کند.

به خوبی یک داستان نیمه تمام را تمام می کند.

حروف اضافه را در جملات بکار می برد.

مهارت املاء نویسی فراگیر تقویت شده است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱۱ و ۱۲

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

جاهای خالی را با توحه به معنی جمله کامل می کند.

معنای متضاد و مخالف کلمات ر ا بیان می کند.

مهارت شرح حال نویسی را پیدا کرده است.

حروف الفبا را به راحتی با توجه به ترتیب دسته بندی می کند.

توانایی تصویر خوانی و تصویر نویسی را دارد.

به مهارت جانشین سازی کلمات در جمله ها دست پیدا کرده است.

کلمات هم معنی و مترادف را طبقه بندی می کند.

آداب معاشرت در نگارش استدلالی او دیده می شود.

«گیومه » به خوبی علائم نگارشی را کسب کرده « نقل قول» است.

جاهای خالی را با توجه به معنی جمله پر می کند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم  ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و۱۷

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

بیان احساسات را در نگارش خلاق به خوبی نشان می دهد.

به خوبی صفت تفضیلی و مترادف و متضاد را می سازد.

محور جانشینی را در نوشته هایش رعایت می کند.

واژه سازی می « دان» با پسوند کند.

واژه سازی می « گاه » با پسوند کند.

واژه « ها» و« ان» با نشانه جمع سازی می کند.

با کلمات در هم ریخته جملات با معنی می سازد.

کلمات بی نقطه را در متن پیدا می کند.

کلمات سه نقطه ای را در متن پیدا می کند.

با کلمات مترادف جمله می سازد.

به مهارت املاء نویسی رسیده است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و۲۲

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

جملات ناقص را به خوبی کامل می کند.

با تغییر زمان افعال جمله سازی می کند.

جمله می سازد. « ساز» با پسوند بین تصاویر ارتباط برقرار کرده و جمله می سازد.

با کلمات مخالف جمله می سازد

با دیدن تصاویر به نوشتن و توصیف آن می پردازد.

صفت سازی « با، بی و نا » با وند می کند.

در مورد یکی از شخصیت های محل زندگی خود تحقیق می کند.

در مورد یک موضوع انشاء می نویسد.

به « مند » با اضافه کردن پسوند کلمه معنای آن را می نویسد.

خاطره می نویسد.

در رونویسی، درست نویسی، خوانا وزیبانویسی مهارت لازم را کسب کرده است.

 

 

فهرست مشاهدات درس علوم پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: علوم بخش هاي ۱و ۲

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

مراحل رويش يك گل را به تصوير مي كشد.

مي تواند ميوه ها را از روي تعداد دانه ها طبقه بندي كند.

با علاقه به مشاهده در محيط اطراف و پديده ها مي پردازد.

مراحل رشد دانه را با كاشتن آن مشاهده مي كند و به كلاس گزارش مي دهد.

به كاشت، حفظ و نگهداري گياهان علاقه نشان مي دهد.

از طريق مشاهده ويژگي هاي زندگي جانوران و گياهان درجنگل- آب- بيابان و... را بيان مي كند.

در حفظ محيط زيست انسان، جانداران و گياهان علاقه مند است و راهكار ارئه مي دهد.

 

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: علوم بخش هاي ۳و ۴

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

تنوع پوشش بدن تعدادي از جانوران را نام مي برد و نشان مي دهد.

فايده هاي پوشش بدن جانوران را شرح مي دهد.

در مورد انواع پوشش بدن جانداران اطلاعات بيشتري جمع آوري مي كند.

مفهوم ساده را مي داند، كاربردهاي مختلف پوشش بدن انسان و محافظت از آن را بيان مي كند.

در مشاهده محيط اطراف دقيق و كنجكاو است.

انواع ماده را مي شناسد و نام مي برد.

در كار گروهي نوبت را رعايت مي كند.

مي تواند آب را به جامد و گاز تبديل کند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۴و ۵ ماده چيست ( ۱) و(۲)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

يك ماده جامد و مايع را مشاهده كرده و شكل آن را مي كشد.

مواد مختلف را مشاهده كرده و آن را در سه دسته جامد، مايع، گاز طبقه بندي مي كند.

با انجام آزمايش هايي تفاوت هاي سه حالت ماده را بيان مي كند.

حجم چند جسم يا تصوير آن ها را با يكديگر مقايسه مي كند.

براي مقايسه حجم دو يا چند ماده آزمايش طراحي مي كند.

با توجه به استفاده و عدم استفاده از ترازو جرم دو ماده را مقايسه مي كند.

 

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۶ نيرو و ۷ نور

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با درست كردن يك وسيله تاثير نور را در ديدن چيزها بررسي مي كند.

با مشاهده هاي محيط اطراف چند چشمه نور را نام مي برد.

شكل يك چشمه نور را مي كشد.

سايه يك جسم را در اندازه و جهت هاي مختلف درست مي كند.

سايه جسم هاي مختلف را با هم مقايسه مي كند.

اجسام مختلف را با استفاده از دو روش هل دادن يا كشيدن حركت مي دهد.

در خصوص وارد كردن نيرو به اجسام در جهت هاي مختلف مثال عملي مي زند.

با رها كردن و سقوط چترها نيروي كشش زمين را مشاهده مي كند.

با طراحي آزمايش تاثير كشش زمين بر اجسام با جرم بيشتر را مورد بررسي قرار مي ده

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۸ هوا

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با استفاده از ابزار ساده مانند خط كش و طبل صداهاي مختلف توليد مي كند.

درباره ي صداهاي هشداري دهنده و آزاد دهنده گفت و گو مي كند.

با استفاده از ليوان هاي آب و ضربه زدن به آن نازكي و كلفتي صداها را تشخيص داده و با يك تلفن ساده مي سازد و صدا را منتقل مي كند.

براي توليد صداهاي نازك وكلفت وسيله  (نوعي ساز) مي سازد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۹ هوا

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با استفاده از ابزاري ساده وجود هوا را مشاهد مي كند.

يك چتر نجات مي سازد و براي بيش تر در هوا ماندن آن راه حل ارائه مي دهد.

درباره ي تاثير هوا در زندگي موجودات زنده و انجام كارهاي روزانه گفت و گو مي كند.

با انجام آزمايش به جمع آورياطلاعات و تاثير هوا در انجام كارها آشنا مي شود.

درباره علت هاي آلودگي هوا و راه هاي مبارزه با آن گفت گو مي كند.

به حفظ پاكيزگي محيط زيست و هواي اطراف علاقمندي نشان مي دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۱۰ هوا تغيير مي كند

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

با استفاده از دماسنج دماي هوا را در زمان هاي مختلف روز اندازه گيري مي كند.

با طراحي آزمايش هوا را جابه جا كرده و باد ايجاد مي كند.

يك بادنما ساخته و جهت باد را تعيين مي كند.

موارد استفاده از باد را تعيين مي كند.

موارد استفاده از باد را نام مي برد.

در مورد خسارت هاي ناشي از باد شدید (طوفان) گفت و گو مي كند.

 

ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: ۱۱ روي زمين تغيير مي كند و ۱۲ رشد بدن

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

درباره ي تاثير آب در تغيير سطح زمين گفت و گو مي كند.

با ديدن تصاوير مختلف تاثير آب و باد را در سطح زمين مقايسه مي كند.

با انجام آزمايش اثر شيب و سستي خاك را در فرسايش مشاهده ونتيجه گيري مي كند.

راهكارهايي در استفاده از نقش گياه در جلوگيري از فرسايش خاك ارائه مي دهد.

به حفظ خاك و مواظبت از آن علاقه نشان مي دهد.

درباره ي رشد بدن انسان با يكديگر گفت و گو مي كنند.

قد يكديگر را اندازه گرفته و با هم مقايسه مي كنند.

درباره تاثير غذا، ورزش، استراحت، پاكيزگي و سلامت در رشد بدن مثال مي زند و با دوستانش گفت و گو مي کند.

 

 

فهرست مشاهدات درس قرآن پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: قرآن درس هاي ۱ و ۲ و۳

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

آداب قرآن خواندن را رعايت كند.

هر كلمه را بخش بخش مي خواند.

موقع هم خواني قرآن با گروه همكاري مي كند.

در جمع خواني كلمات-عبارات-آيات مشاركت دارد.

آيات و كلمات و عبارات قرآني را به درستي تلفظ مي كند.

سوره حمد را روخواني مي كند.

سوره حمد را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد خوردن و آشاميدن بيان مي كند.

با توجه به مفهوم پيام قرآني مصداقي را بيان مي كند.

به تصاوير با دقت نگاه مي كند.

به يادگيري قرآن علاقه مند است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: قرآن درس هاي۴ و ۵ و۶و۷ و۸

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

در جمع خواني قرآن مشاركت دارد.

آيات و كلمات و عبارات قرآن را به درستي تلفظ مي كند.

در خواندن عبارات قرآني با گروه همكاري مي كند.

سوره ي ناس را روخواني مي كند.

يك پيام قرآني در مورد نماز بيان مي كند.

در مورد پيام قرآني با دوستانش گفت و گو مي كند.

به تصاوير با دقت نگاه مي كند.

سوره فلق را به دقت روخواني مي كند.

سوره فلق را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد نعمت هاي خدا بيان مي كند.

سوره كافرون را از حفظ مي خواند.

سوره انشراح را روخواني مي كند.

سوره انشراح را از حفظ مي خواند.

داستان قرآني در مورد صبر را بيان مي كند.

پيام قرآني را درك كرده و معني و مفهوم آن را توضيح مي دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: قرآن درس هاي ۹و۱۰و۱۱و۱۲

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

سوره توحيد را روخواني مي كند.

سوره توحيد را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد اسراف كردن بيان مي كند.

سوره نصر را از حفظ مي خواند.

عبارات قرآني را بخش بخش مي خواند.

سوره كوثر را روخواني مي كند.

سوره كوثر را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد پاداش كارهاي خوب بيان مي كند.

سوره ي عصر را روخواني مي كند.

سوره عصر را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد رحمت پروردگار بيان مي كند.

پيام قرآني را درك كرده و معني و مفهوم آن را توضيح مي دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: قرآن درس هاي ۱۳و۱۴و۱۵و۱۶و۱۷

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

قرآن را هماهنگ و زيبا مي خواند.

داستان قرآني را به صورت خلاصه بازگو مي كند.

سوره فيل را روخواني مي كند.

سوره فيل را از حفظ مي خواند.

سوره ي ماعون را روخواني مي كند.

سوره ي ماعون را از حفظ مي خواند.

يك پيام قرآني در مورد خواندن قرآن بيان مي كند.

سوره قريش را روخواني مي كند.

سوره قريش را از حفظ مي خواند.

سوره قدر را روخواني مي كند.

سوره ي قدر را از حفظ مي كند.

سوره مسد را روخواني مي كند.

سوره مسد را از حفظ مي خواند.

پيام قرآني را درك كرده و معني و مفهوم آن را توضيح مي دهد.

 

 

 

فهرست مشاهدات درس ریاضی پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: رياضي از صفحه ۱ تا ۳۰

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

ارزش مكاني اعداد را مي شناسد.

اعداد دو رقمي را صحيح مي خواند.

اعداد دو رقمي را مي تواند صحيح بنويسد.

ترتيب اعداد را در تمرين ها نشان مي دهد.

مفهوم اعداد را مي داند و رقم هاي آن را شناسايي مي كند.

جمع و تفريقهاي متناظر را انجام مي دهد.

نسبت به درس رياضي علاقمند است.

مفهوم مجهول يابي در جمع را در تمرينات بكار مي برد.

نمادهاي مساوي، كمتري و بيشتري را به درستي به كار مي برد.

در حل مسايل رياضي مهارت لازم را كسب كرده است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: رياضي صفحه ۳۱ تا ۶۰

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

مي تواند سه عدد را با هم جمع كند.

انواع خطوط را مي شناسد و رسم مي كند.

مي تواند جمع و تفريق اعداد را روي محور نشان دهد.

مي تواند جمع ها را به صورت ستوني انجام دهد.

در زندگي روزمره مفهوم جمع را به درستي به كار مي برد.

با استفاده از خطوط مي تواند نقاشي بكشد.

در حل مسايل مختلف رياضي مهارت لازم را كسب كرده است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: رياضي صفحه ۶۱ تا ۹۱

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

مضارب عدد ۲را مي تواند بنويسد.

مضارب عدد ۳ را مي تواند بنويسد.

مضارب عدد ۵ را مي تواند بنويسد.

اعداد زوج و فرد را در تمرينات تشخيص دهد.

ساعت را به راحتي مي خواند.

اعداد سه رقمي را مي خواند.

اعداد سه رقمي را مي نويسد.

طول ها را با دقت بر حسب (سانتي متر)اندازه مي گيرد.

در حل مسايل مختلف رياضي مهارت لازم را كسب كرده است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: رياضي صفحه ۹۲ تا ۱۲۰

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

جمع اعداد سه رقمي را انجام مي دهد.

تفريق اعداد سه رقمي را انجام مي دهد.

به حل مسايل مربوط به جمع و تفريق علاقه نشان مي دهد.

نسبت به اعمال جمع و تفريق علاقه نشان مي دهد.

از جمع و تفريق در حل مسائل زندگي به راحتي استفاده مي كند.

جمع ها را با انتقال به يكان و دهگان انجام مي دهد

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: رياضي از صفحه ۱۲۱ تا ۱۵۶

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

اشكال هندسي را نام مي برد.

اشكال هندسي را رسم مي كند

اجزاي اشكال هندسي را رسم مي كند.

نسبت به ترسيم اشكال هندسي علاقه نشان مي دهد.

تفريق هاي با انتقال در يكان را انجام مي دهد.

تفريق هاي با انتقال در يكان و دهگان را انجام مي دهد.

مفهوم اوليه ضرب را درك كرده است.

در حل مسائل رياضي مهارت لازم را كسب كرده است.

 

فهرست مشاهدات درس بخوانیم پایه دوم ابتدایی

 

این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.

شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و  نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها(خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس اول (تحميديه)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

با مفهوم و كاربرد واژه هاي تازه آشنايي دارد.

به خوبي تصاوير كتاب را درك مي كند و توضيح مي دهد.

مي تواند براي تصاوير داستان مناسب بنويسد.

توانايي نقل خاطره و سخن گفتن در جمع را دارد

با مراحل منطقي نامه نگاري ازنوشتن تا پست كردن آشنايي دارد.

مهارت خوب گوش دادن را كسب كرده است.

مي تواند يك كتاب قصه بخواند و خلاصه آن را توضيح دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس دوم و سوم  (نهادها)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

در محيط مدرسه و زندگي دوستان خوبي پيدا كرده است.

با محيط مدرسه و شرايط آن آشنايي دارد.

به قول و وعده به خانواده و دوستان وفادار است.

در برخورد با ديگران سلام واحوالپرسي را به خوبي انجام مي دهد.

با ديگران به خوبي ارتباط دوستي برقرار مي كند.

در كارهايش روحيه مشاركت و همكاري دارد.

در ساختن كتابخانه كلاسي همكاري و مشاركت مي كند.

دوستانش را با فوايد كتابخواني آشنا مي كند.

توانايي بيان احساسات خود در يك موضوع را دارد.

توانايي خواندن متون درس را به صورت سليس و روان دارد.

معني و مفهوم آنچه را مي خواند بيان مي كند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۴  ۵  ۶ فصل دوم (بهداشت)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

بهداشت فردي را براي سلامتي خود رعايت مي كند.

از بدن خود و دندانهايش به خوبي مراقبت مي كند.

اگر يكي از دوستانش مشكل جسمي دارد او را مسخره نمي كند.

اگر در رفتارش اشتباه كرد عذر خواهي مي كند.

به آداب معاشرت با ديگران آشناست و آن ها را رعايت مي كند.

از بدن خود به خوبي مراقبت مي كند.

بهداشت فردي را رعايت مي كند.

از بزرگ ترها حرف شنوي دارد.

درباره اتفاقات احتمالي فكر مي كند.

نشانه پرسش را در موقع مناسب بكار مي برد.

از اندام هاي بدن خود به خوبي مراقبت مي كند.

در حفظ نظم كلاس كوشش مي كند.

در گفت و گوهاي كلاسي مشاركت دارد.

متن كتاب را با رعايت علائم نگارشي روان با لحن مناسب مي خواند.

به كتاب و كتابخواني علاقه دارد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۷  ۸  ۹  ۱۰ فصل سوم   (اخلاق فردي و اجتماعي)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

در انجام كارهاي خانه مشاركت و همكاري لازم را دارد.

در انجام كارها مسئوليت پذير است.

حقوق ديگرا را مي شناسد و رعايت مي كند.

با بچه هاي كوچكتر از خود رفتار مناسب و درستي دارد.

نسبت به يادگيري چيزهاي تازه علاقه نشان مي دهد.

نسبت به انجام كارهاي سخت كوشش نشان مي دهد.

در به پايان رساندن كاري كه بر عهده گرفته تلاش مي كند.

در برخورد با ديگران خود پسندي نمي كند.

رنگ هاي رنگين كمان را به درستي نام مي برد و در نقاشي خود نشان مي دهد.

به نعمت هاي خدا توجه دارد.

چند نمونه از مشاغل را در كلاس به صورت پانتوميم نمايش مي دهد.

همه كساني را كه براي راحتي او زحمت مي كشند را دوست دارد.

بعضي از علائم راهنمايي و رانندگي را نام مي برد.

مهارت لازم در سخن گفتن را كسب كرده است.

به كتاب و كتابخواني علاقه مند است.

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۱ و ۱۲ (دانش و دانشمندان)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

نسبت به كمك به ديگران علاقه مندي نشان مي دهد.

از رفتار خوب و زحمت ديگران تشكر مي كند.

به آداب احوالپرسي و خداحافظي به خوبي عمل مي كند.

در برابر توجه ديگران نسبت به خود قدرداني مي كند.

به نحوه ي زندگي اطرافيان خود توجه دارد.

در فعاليت هاي كلاسي به همكلاسي هاي خود كمك مي كند.

متن درس ها را سليس و روان مي خواند.

درك مطلب دارد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۳ و ۱۴( دین )

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

از طريق دعا كردن با خدا حرف مي زند.

در رفتارش با ديگران مهربان است.

راستگويي، بخشندگي و مهرباني در كارهايش ديده مي شود.

نماز خواندن اول وقت را دوست دارد.

براي خود و ديگران دعا مي كند.

به آشنا شدن با زندگي ائمه و رفتن به زيارت حرم آن ها علاقه نشان مي دهد.

متن درس را سليس و روان مي خواند.

معني و مفهوم متن خوانده شده را درك مي كند.

دامنه ي لغات نسبتاَ خوبي دارد.

مي تواند كتاب قصه انتخاب كند.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۵ – ۱۶ – ۱۷ ( ملي و ميهني)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

بعضي ازآثار تاريخي ايران را نام مي برد.

به ايراني بودن خود افتخار مي كند.

از زندگي كردن در ايران و زيبايي هاي آن لذت مي برد.

به نقل يك خاطره از سفرهايي

كه به شهرهاي ايران داشته مي پردازد.

به شناخت پرچم ايران، رنگ ها و علامت آن علاقه نشان مي دهد.

به پرچم ايران احترام مي گذارد.

متن درس را روان مي خواند.

معني و مفهوم متن خوانده شده را درك مي كند.

به شركت در مراسم در جشن نيكوكاري علاقه نشان مي دهد.

به آشنايي با آداب و رسوم ايران در عيد نوروز علاقمند است.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۸ – ۱۹ – ۲۰ (طبيعت)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

مناظر طبيعي فصل بهار را نقاشي مي كند.

در برخورد با طبيعت مهربان است و آن را دوست دارد.

ويژگي هاي هر فصل را نام برده و توصيف مي كند.

از گردش در طبيعت و شنيدن آواز پرندگان لذت مي برد.

به آشنايي با زندگي پروانه ها علاقمند است.

درباره زندگي پروانه ها اطلاعات جمع آوري مي كند.

از روي زيبايي هاي طبيعت و پروانه ها به زيبايي شناسي و خداشناسي مي پردازد.

متن درس ها را به راحتي مي خواند و معني و مفهوم متون خوانده شده را درك مي كند.

در نوشتن متن همكاري و مشاركت دارد.

در ارائه مطلب خلاقيت نشان مي دهد.

 

نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۲۱ – ۲۲   (هنر و ادب)

انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها

 

چند نمونه از انواع هنر را نام مي برد.

نسبت به آشنايي با هنرمندان شهر و استان خود علاقه نشان مي دهد.

به آشنايي با مشاهير ايران علاقمند است.

از آشنا شدن با فردوسي شاعر بزرگ ايران و كتاب شاهنامه لذت مي برد.

داستان يك كتاب را مي تواند به طور خلاصه بيان كند.

تواناي خواندن تصاوير و ربط دادن آن ها را به همديگر دارد.

مهارت سخن گفتن در جمع را دارد و به بيان احساساتش مي پردازد.

مهارت لازم در خواندن متن ها را كسب كرده است.

 

 

 

آزمون عملکردي بنویسیم پایه دوم

 

آزمون عملکردي بنویسیم پایه دوم

نام و نام خانوادگی:..................                                                 فعالیت: دو نفره

نام و نام خانوادگی هم گروه:.......................                                زمان: ۲۰ دقیقه

هدف: تشخیص علایم نگارشی وویژگی برخی از کلمات نقطه دار         اسفند ماه

 

 

شرح فعالیت:

 دانش آموز عزیز، متن زیر را بخوان و علایم نگارشی مناسب را در جاي خا لی بگذار.

سپس پاسخ پرسش را بنویس.

 

پارسا و مهسا با پدر و مادر خود به پارك رفته بودند ---- پارسا گفت ----- چه روز خوبی داریم ----

مهسا خندید و گفت---- چه زور خوبی داریم ----

پارسا پرسید ---- « چرا ---- » مهسا گفت ---- « آخر به زور مادر و پدر را راضی کردیم ما را به پارک بیاورند ---- »

مادر خندید و گفت ---- « می دانید روز با زور چه فرقی دارد ---- » بچه ها هر چه فکر کردند ---- منظور مادر را نفهمیدند ---- مادر لبخندی زد و گفت ---- « فقط یک نقطه جا به جا شده است ---- » مهسا و پارسا با هم فریاد زدند ---- « درست است ---- درست است ---- » بعد با کمی کوشش سه کلمه ی « خدا ---- بم و نور  » را پیدا کردند ----

 

تو هم می توانی پنج کلمه ی دیگر پیدا کنی که همین ویژگی را داشته باشد؟

 

.............           ..............              .............          ............          .............

 

خودسنجی:

 

از این فعالیت آن چه یاد گرفتم ......................................................................

آن چه بایدیاد بگیرم ................................................................................

آن چه باید انجام بدهم..................................................................................

 

 

 

 

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي بنویسیم پایه دوم

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي بنویسیم پایه دوم

نام و نام خانوادگی دانش آموز:...............            تاریخ:.................

مدت زمان آزمون:

شیوه ي اجرا: فردي    گروهی

هدف کلی: داستان نویسی

شرح فعالیت:

براي تصویر زیر یک داستان بنویسید. (قبل شروع به انتظاراتی که در جدول آمده توجه کنید)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

والدین سنجی: لطفا این فهرست توسط پدر یا مادر تکمیل شود.

 

هدف                             

داستان نویسی

 

 

نشانه هاي یادگیري                                          خیلی خوب     خوب   قابل قبول    نیاز به تلاش بیشتر

 ۱- داستان از یک روند منطقی برخوردار است.

۲- منظور خود را به طور کامل نوشته است.

۳- در انتخاب جمله ها به زیبایی آنها توجه داشته است.

۴-  کلمات تازه را به درستی در جمله ها به کار برده است.

۵-  از نشانه هاي سجاوندي( نگارشی) به درستی استفاده کرده است.

۶- کلمات را به طور صحیح نوشته است.

۷-  در هنگام نوشتن عادات مطلوب را به کار می برد.(درست نوشتن، رعایت فاصله چشم با کاغذ- درست قلم گرفتن)

 

یادداشت ضروري:

.................................................................................................................................................................................................

 

آزمون و تکلیف عملکردی فارسی روان خوانی

 

نمون برگ طراحی آزمون و تکلیف عملکردي

سال تحصیلی:

نام و نام خانوادگی دانش آموز: 

 پایه: اول

 تاریخ:

شیوه ي اجرا: فردي

 موضوع: خواندن

مدت اجراي فعالیت:   ۳دقیقه

هدف کلی: روان خوانی

وسایل موردنیاز: مداد سیاه، پاك کن

 

شرح فعالیت:

ابتدا متن زیر را روان و سریع بخوان. سپس مشخص کنید چند جمله است.

 

امروز برادرم از شیراز آمده بود. زیرا او شیرازي است.

او ماسه ي دریا را دوست دارد.

دریا زیباست. من دریاي آبی را دوست دارم.

من یاس در دست دارم. تا آن را در دامن مادرم بریزم.

امروز شاید نسترن به مدرسه ي ما بیاید.

دانش آموزا ن مدرسه ي ما درس را دوست دارند. درس براي آنان آسان است.

من روي مادرم را می بوسم. زیرا او را بسیار دوست دارم.

مادرم مرا دانشمند می داند.

برادرم مویش را شانه می زند تا ما او را زیباتر ببینیم.

 

 

نظر من ؛

 

 

آزمون عملکردی ریاضی آشنایی با خط بسته و باز

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي

نام و نام خانوادگی دانش آموز:

 تاریخ:

موضوع: ریاضی کلاس اول

 مدت زمان آزمون:   ۲۰ دقیقه

شیوه ي اجرا: فردي          گروهی

هدف کلی: آشنایی با خط باز و بسته

وسایل مورد نیاز: برگه آزمون ، مداد رنگی، پاك کن

شرح فعالیت:

با استفاده از مداد رنگی گلی را بکش که از خط هاي باز و بسته درست شده باشد .

 

 

 

 

 

 

  مقیاس درجه بندي:خیلی خوب، خوب، قابل قبول، نیاز به تلاش و آموزش دارد

 ردیف            نشانه ها و انتظارات                            

۱ -     با دقت مراحل کار را انجام داده است.

۲  -     مفهوم خط باز و بسته را فهمیده است.

۳  -     برگه را تمیز تحویل داده است.

 

ارائه ي بازخورد:

.....................................................................................................................................................

 

 

 

آزمون عملکردی علوم مهارت برقراری ارتباط از طریق نقاشی

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي

نام و نام خانوادگی دانش آموز:

تاریخ:.

موضوع: علوم کلاس اول

 مدت زمان آزمون:  ۳۰ دقیقه

 شیوه ي اجرا: فردي   گروهی

هدف کلی: پرورش مهارت بر قراري ارتباط از طریق نقاشی

وسایل مورد نیاز: برگ یک گیاه ، مدادرنگی ، چسب ، ذره بین

شرح فعالیت:

به کمک ذره بین به پشت وروي برگی که آورده اي نگاه کن . پس شکل پشت برگ را در سمت راست نقاشی کن.

اکنون برگ را در سمت چپ به گونه اي بچسبان که بتوانی پشت آن را مشاهده کنی.

 

 

 

 

 

   شکل نقاشی برگ را با برگ مقایسه کن و تفاوت ها و شباهت ها را بگو .

 

 

 

مقیاس درجه بندي:

ردیف              نشانه ها و انتظارات                 خیلی خوب        خوب         قابل قبول          نیاز به تلاش

 

 ۱  -     باتوجه به جزئیات شکل را می کشد .

۲ -      به خوبی برگ را در سمت چپ می چسباند .

۳  -      تفاوت ها و شباهت ها را بیان می کند .

۴ -      از ذره بین به درستی استفاده می کند .

۵  -      تمیز کار می کند و دست خود را در پایان کار می شوید .

 

 

ارائه ي بازخورد:

 

 

 

آزمون عملکردی علوم پرورش مهارت برقراری ارتباط از طریق نقاشی و مزه ها

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي

نام و نام خانوادگی دانش آموز:

تاریخ:

موضوع: علوم کلاس اول

 مدت زمان آزمون:۲۰ دقیقه

 شیوه ي اجرا: فردي    گروهی

هدف کلی: پرورش مهارت بر قراري ارتباط از طریق نقاشی و مزه ها

وسایل مورد نیاز: مدادرنگی ، پاك کن

شرح فعالیت:

با توجه به شماره ي هر کادر در کادر ۱ یک چیز شیرین نقاشی کن . در کادر شماره ۲ یک چیز ترش مزه نقاشی کن ودر کادر شماره ۳ یک چیز شور مزه نقاشی کن و در کادر شماره ۴ یک چیز تلخ .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۲

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۳

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴

 

 

مقیاس درجه بندي:

 

 ردیف       نشانه ها و انتظارات                      خیلی خوب         خوب        قابل قبول         نیاز به تلاش

 

۱ - تصاویر مربوط به هر مزه را به درستی شناسایی کرده است .

۲ - مزه ها را به درستی نقاشی کرده است .

۳- زیبا و تمییز این کار را انجام داده است .

 

 

ارائه ي بازخورد:

................................................................................................................................................................................................

 

 

آزمون عملکردی ریاضی مهارت حل مساله

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي

نام و نام خانوادگی دانش آموز:

تاریخ:

موضوع: ریاضی کلاس اول

مدت زمان آزمون:  ۱۰ دقیقه  

شیوه ي اجرا: فردي       گروهی

هدف کلی: مهارت حل مسأله

وسایل مورد نیاز: برگه آزمون ، مداد، پاك کن

شرح فعالیت:

 با استفاده از اعداد ۲ و ۵ یک مسأله ي جمع بنویسید .

مسأله : ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

مسأله را حل کنید . .....................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

 مقیاس درجه بندي:

 

ردیف        نشانه ها و انتظارات                   خیلی خوب           خوب           قابل قبول       نیاز به تلاش

 

۱-  صورت مسأله را به درستی طراحی کرده است .

۲-  مسأله را به درستی حل کرده است .

 

 

ارائه ي بازخورد:

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

 

 

آزمون و تکلیف عملکردي فارسی اول

 

نمون برگ طراحی آزمون و تکلیف عملکردي

سال تحصیلی :

نام و نام خانوادگی دانش آموز

پایه اول:                     

 تاریخ:

شیوه ي اجرا: فردي

 موضوع: زبان آموزي

 مدت اجراي فعالیت:۳۰ دقیقه

هدف کلی: روان خوانی ، شناخت بیشتر نشانه (  ﮧ ه) همراه با بخش کردن کلمه ها

وسایل موردنیاز: مداد سیاه ، مداد رنگی

شرح فعالیت:

دانش آموز عزیز نوشته ي زیر را روان و با دقت بخوان . به جمله ها توجه کن . سپس کلمه هایی را که داراي نشانه ی ( ﮧ ه) هستند را بارنگ سبز مشخص کن.

اکنون با کشیدن ستاره هاي رنگی دور هر کلمه تعداد بخش هاي آن را مشخص کن.

 

امروز شیرین با شادي نزد مادر نشسته بود. او دانش آموز تمیزي است.

آرش برادر شیرین، تشنه بود. شیرین به او آب داد تا بنوشد.

آنان دیشب شام آش رشته داشتند. شادي رو به آسمان ایستاده بود.

او ستاره اي را به مادرش نشان داد.

 

مقیاس درجه بندي

 

 ردیف      نشانه ها و ملاك ها                                    خیلی خوب    خوب      قابل قبول      نیاز به تلاش

۱-    متن را روان می خواند.

۲ -   کلمه ها را به درستی شناسایی کرد.

۳-    تعداد بخش هاي هر کلمه را به درستی شناسایی کرده است.

 

ارائه ي بازخورد: .....................................................................................................................................................

 

 

 

نمون برگ طراحی تکلیف عملکردي پایه اول فارسی شناسایی نشانه ي اٌ از او

 

نمون برگ طراحی تکلیف عملکردي پایه اول

نام و نام خانوادگی :...............................

هدف کلی : شناسایی نشانه ي اٌ از او

 وسایل مورد نیاز : مداد قرمز ، مداد سیاه ، پاکن

شرح فعالیت : جمله هاي زیر را بخوان . اکنون در جمله هاي زیر کلمه هایی که نشانه ي ( اُ ُ) دارند را در جدول به رنگ قرمز و کلمه هایی که نشانه و صداي ( او و)  دارند را به رنگ سیاه بنویس .

 

       او  و

          اُ ُ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراد در روستاي نور آباد مدیر است .  

این سس تند ، شور بود .

نوشین از تنور دور است .

مردم با تور در دریا بودند .

منیر اُستاد است .

مادر سبزي را آسوده شست .

باد دوده را برد.

او سرسره بازي را دوست دارد .

 

 

ارزشیابی تکلیف عملکردي با استفاده از مقیاس نگاره اي

 

کیفیت کاردانش آموز در انجام تکلیف با علامت × مشخص می شود.

کار خیلی خوب است اما در مواردی نیاز به اصلاح دارد.

کار قابل قبول است اما اصلاحات زیادی نیاز دارد.

کار ضعیف است وغلط های زیادی دارد.

 

 

 

نمون برگ طراحی تکلیف امتدادي بسطی (پروژه پایه اول )علوم

 

نمون برگ طراحی تکلیف امتدادي بسطی (پروژه پایه اول )

نام و نام خانوادگی دانش آموز         

تاریخ :

شیوه ي اجرا : فردي         گروهی

 موضوع: علوم، بخش گیاهان

مدت زمان آزمون: سه هفته

هدف کلی : شناسایی نحوه ي رشد یک گیاه

وسایل مورد نیاز : یک لیوان یا استکان – یک عدد پیاز – مقداري آب – مداد رنگی - و کمی صبر و حوصله

دستور کار : یک پیاز را مانند شکل در ظرفی گذاشته ، آن را در جاي نسبتاً گرم قرار دهید و هر دو روز یک بارخوب آن را مشاهده کنید، سپس آن چه را که مشاهده می کنید در جدول زیر بکشید. در پایان سه هفته این برگه را با پیازبه مدرسه بیاورید.

 

هفته ها

دو روز اول

دو روز دوم

دو روز سوم

هفته اول

 

 

 

 

هفته دوم

 

 

 

 

هفته سوم

 

 

 

 

 

 نظر ولی دانش آموز:

نظر نهایی معلّم:

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي پایه اول تلفیق ریاضی و زبان آموزي

 

نمون برگ طراحی آزمون عملکردي پایه اول

نام و نام خانوادگی دانش آموز:               

تاریخ:

موضوع: تلفیق ریاضی و زبان آموزي

مدت زمان آزمون: ۳۰ دقیقه

شیوه ي اجرا: فردي       گروهی

هدف کلی: مهارت در جمع هاي اساسی نوع اول

وسایل مورد نیاز: مداد و پاك کن

شرح فعالیت:

کلمه هاي زیر را با دقّت بخوان. نقطه ي هر کلمه را بشمار. برای کلمات جمع بنویس.

 

  مثال: 

 ریز      می رود

        = ۳ + ۰

 

 

سیب      سبز                     سیاه      ابر                           می آمد      شکوفه   

 

 

 به جمع و کلمه هاي نوشته شده ي زیر دقت کنید. هر کلمه چند نقطه دارد؟ جواب از جمع کردن نقطه هاي کلمه ها به دست آمده است. اکنون شما براي جمع هاي زیر کلمه هاي مناسب بنویسید و جواب هر جمع راپیدا کنید.  

        دانا   بز

         =۱ +۲                                 =۴+۲                                    =۲ +۳

 

         =۲ +۲                              =۳ +۲                                      =۰ +۳

 

        =۰ +۰                                                                                =۶ +۰ 

با دو تا از کلمه هایی که ساخته اي ، یک جمله بنویس.

.................................................................................................................................

 

  مقیاس نگاره اي توصیفی :

 تمام کلمه ها را به درستی انتخاب کرده است.

 تمام حاصل جمع ها را به درستی نوشته است.

 جمله ي مناسبی را با کاربرد دو کلمه ساخته است.

 

 بیشتر کلمه ها را به درستی انتخاب کرده است.

 بیشتر حاصل جمع ها را به درستی نوشته است.

 جمله ي نسبتا مناسبی را با کاربرد دو جمله ساخته است.

 

  

 برخی از کلمه ها را به درستی انتخاب کرده است.

 برخی از حاصل جمع ها را به درستی نوشته است

 جمله ي ساخته شده نیاز به بازنگري دارد.