فهرست مشاهدات درس بخوانیم پایه دوم ابتدایی
این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.
شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها(خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس اول (تحميديه)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
با مفهوم و كاربرد واژه هاي تازه آشنايي دارد.
به خوبي تصاوير كتاب را درك مي كند و توضيح مي دهد.
مي تواند براي تصاوير داستان مناسب بنويسد.
توانايي نقل خاطره و سخن گفتن در جمع را دارد
با مراحل منطقي نامه نگاري ازنوشتن تا پست كردن آشنايي دارد.
مهارت خوب گوش دادن را كسب كرده است.
مي تواند يك كتاب قصه بخواند و خلاصه آن را توضيح دهد.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس دوم و سوم (نهادها)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
در محيط مدرسه و زندگي دوستان خوبي پيدا كرده است.
با محيط مدرسه و شرايط آن آشنايي دارد.
به قول و وعده به خانواده و دوستان وفادار است.
در برخورد با ديگران سلام واحوالپرسي را به خوبي انجام مي دهد.
با ديگران به خوبي ارتباط دوستي برقرار مي كند.
در كارهايش روحيه مشاركت و همكاري دارد.
در ساختن كتابخانه كلاسي همكاري و مشاركت مي كند.
دوستانش را با فوايد كتابخواني آشنا مي كند.
توانايي بيان احساسات خود در يك موضوع را دارد.
توانايي خواندن متون درس را به صورت سليس و روان دارد.
معني و مفهوم آنچه را مي خواند بيان مي كند.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۴ ۵ ۶ فصل دوم (بهداشت)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
بهداشت فردي را براي سلامتي خود رعايت مي كند.
از بدن خود و دندانهايش به خوبي مراقبت مي كند.
اگر يكي از دوستانش مشكل جسمي دارد او را مسخره نمي كند.
اگر در رفتارش اشتباه كرد عذر خواهي مي كند.
به آداب معاشرت با ديگران آشناست و آن ها را رعايت مي كند.
از بدن خود به خوبي مراقبت مي كند.
بهداشت فردي را رعايت مي كند.
از بزرگ ترها حرف شنوي دارد.
درباره اتفاقات احتمالي فكر مي كند.
نشانه پرسش را در موقع مناسب بكار مي برد.
از اندام هاي بدن خود به خوبي مراقبت مي كند.
در حفظ نظم كلاس كوشش مي كند.
در گفت و گوهاي كلاسي مشاركت دارد.
متن كتاب را با رعايت علائم نگارشي روان با لحن مناسب مي خواند.
به كتاب و كتابخواني علاقه دارد.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۷ ۸ ۹ ۱۰ فصل سوم (اخلاق فردي و اجتماعي)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
در انجام كارهاي خانه مشاركت و همكاري لازم را دارد.
در انجام كارها مسئوليت پذير است.
حقوق ديگرا را مي شناسد و رعايت مي كند.
با بچه هاي كوچكتر از خود رفتار مناسب و درستي دارد.
نسبت به يادگيري چيزهاي تازه علاقه نشان مي دهد.
نسبت به انجام كارهاي سخت كوشش نشان مي دهد.
در به پايان رساندن كاري كه بر عهده گرفته تلاش مي كند.
در برخورد با ديگران خود پسندي نمي كند.
رنگ هاي رنگين كمان را به درستي نام مي برد و در نقاشي خود نشان مي دهد.
به نعمت هاي خدا توجه دارد.
چند نمونه از مشاغل را در كلاس به صورت پانتوميم نمايش مي دهد.
همه كساني را كه براي راحتي او زحمت مي كشند را دوست دارد.
بعضي از علائم راهنمايي و رانندگي را نام مي برد.
مهارت لازم در سخن گفتن را كسب كرده است.
به كتاب و كتابخواني علاقه مند است.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۱ و ۱۲ (دانش و دانشمندان)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
نسبت به كمك به ديگران علاقه مندي نشان مي دهد.
از رفتار خوب و زحمت ديگران تشكر مي كند.
به آداب احوالپرسي و خداحافظي به خوبي عمل مي كند.
در برابر توجه ديگران نسبت به خود قدرداني مي كند.
به نحوه ي زندگي اطرافيان خود توجه دارد.
در فعاليت هاي كلاسي به همكلاسي هاي خود كمك مي كند.
متن درس ها را سليس و روان مي خواند.
درك مطلب دارد.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۳ و ۱۴( دین )
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
از طريق دعا كردن با خدا حرف مي زند.
در رفتارش با ديگران مهربان است.
راستگويي، بخشندگي و مهرباني در كارهايش ديده مي شود.
نماز خواندن اول وقت را دوست دارد.
براي خود و ديگران دعا مي كند.
به آشنا شدن با زندگي ائمه و رفتن به زيارت حرم آن ها علاقه نشان مي دهد.
متن درس را سليس و روان مي خواند.
معني و مفهوم متن خوانده شده را درك مي كند.
دامنه ي لغات نسبتاَ خوبي دارد.
مي تواند كتاب قصه انتخاب كند.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۵ – ۱۶ – ۱۷ ( ملي و ميهني)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
بعضي ازآثار تاريخي ايران را نام مي برد.
به ايراني بودن خود افتخار مي كند.
از زندگي كردن در ايران و زيبايي هاي آن لذت مي برد.
به نقل يك خاطره از سفرهايي
كه به شهرهاي ايران داشته مي پردازد.
به شناخت پرچم ايران، رنگ ها و علامت آن علاقه نشان مي دهد.
به پرچم ايران احترام مي گذارد.
متن درس را روان مي خواند.
معني و مفهوم متن خوانده شده را درك مي كند.
به شركت در مراسم در جشن نيكوكاري علاقه نشان مي دهد.
به آشنايي با آداب و رسوم ايران در عيد نوروز علاقمند است.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۱۸ – ۱۹ – ۲۰ (طبيعت)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
مناظر طبيعي فصل بهار را نقاشي مي كند.
در برخورد با طبيعت مهربان است و آن را دوست دارد.
ويژگي هاي هر فصل را نام برده و توصيف مي كند.
از گردش در طبيعت و شنيدن آواز پرندگان لذت مي برد.
به آشنايي با زندگي پروانه ها علاقمند است.
درباره زندگي پروانه ها اطلاعات جمع آوري مي كند.
از روي زيبايي هاي طبيعت و پروانه ها به زيبايي شناسي و خداشناسي مي پردازد.
متن درس ها را به راحتي مي خواند و معني و مفهوم متون خوانده شده را درك مي كند.
در نوشتن متن همكاري و مشاركت دارد.
در ارائه مطلب خلاقيت نشان مي دهد.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش يابي مستمر درس: بخوانيم درس ۲۱ – ۲۲ (هنر و ادب)
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
چند نمونه از انواع هنر را نام مي برد.
نسبت به آشنايي با هنرمندان شهر و استان خود علاقه نشان مي دهد.
به آشنايي با مشاهير ايران علاقمند است.
از آشنا شدن با فردوسي شاعر بزرگ ايران و كتاب شاهنامه لذت مي برد.
داستان يك كتاب را مي تواند به طور خلاصه بيان كند.
تواناي خواندن تصاوير و ربط دادن آن ها را به همديگر دارد.
مهارت سخن گفتن در جمع را دارد و به بيان احساساتش مي پردازد.
مهارت لازم در خواندن متن ها را كسب كرده است.