آزمون عملکردی ریاضی اول ابتدایی

 

به نام خدا

۱۶/۷/۱۳۸۹                                                  

آزمون عملکردی درس ریاضی پایه اول ابتدایی(شناخت محیط)    

 

با استفاده از نقاشی یا شکلهايي که از مقوا یا کاغذ می چینید مفاهیمی را که در پایین هر خانه نوشته شده را نشان دهید.

وسایل: قیچی - چسب - کاغذ رنگی - مداد رنگی

 

 

 

داخل

 

 

خارج

 

 

زیر

 

 

رو

 

 

بین

 

 

پشت

    انتظارات

 فراگیر مفاهیم داده شده را فرا گرفته و با شکل نشان داده است. 

 مفاهیم مربوط به نوشته ها را به خوبي چسبانده یا نقاشی کرده است . 

 به نظم و تمیز بودن کارش توجه کرده است.

                        

فهرست وارسی هنر اول ابتدایی

 

معلم عزیز این یک طرح پیشنهادی برای انتظارات ما جهت تهیه فهرست وارسی از درس علوم می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی دانش اموزان را در جدول نوشته و با توجه به مقیاس ها عملکرد آن ها را اندازه گیری نمایید.

فهرست وارسی هنر پایه اول ابتدایی 

 

مهر ماه فعالیت یک تا هشت

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر فعالیت خود را برای سایرین تعریف می کند.

در انجام فعالیت مشارکت می کند.

نظم و ترتیب را رعایت می کند.

در مورد فعالیت توضیح می دهد.

در کشیدن نقاشی ازاد مهارت دارد.

به زیبایی کار توجه دارد.

مهارت حسی ، حرکتی دارد.

خلاقیت تصویری دارد.

به خوبی رنگ آمیزی می کند.

کارش را به موقع تمام می کند.

نقاشی او جذاب است.

با طبیعت و پدیده های آن آشنا می باشد.

حس زیبا شناسی دارد.

با ندام های انسان آشنایی دارد و رسم می کند.

با اندام های حیوان آشنایی دارد و رسم می کند.

با اندام های گیاه آشنایی دارد و رسم می کند.

مهارت گوش کردن را دارد.

به توانایی های خود توجه می کند.

قسمت هایی از قصه را به خوبی می کشد.

توانایی رسم احساسات و افکار را دارد.

به اهمیت کار انگشتان توجه می کند.

در کاربرد مواد مهارت دارد.

 

 آبان ماه فعالیت نه تا شانزده

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر در کارش خلاقیت دیده می شود.

در کار رعایت پاکیزگی و وقت را می کند.

به اهمیت انگشتانش پی برده است.

مهارت پاره کردن کاغذ را دارد.

مهارت شکل یابی با کاغذ را دارد.

مهارت شکل سازی با انگشت را دارد.

اشکال هندسی را می شناسد.

مهارت شکل سازی با یک شکل هندسی را دارد.

مهارت شکل سازی با چند شکل هندسی را دارد.

مهارت استفاده از یک برگ را دارد.

مهارت استفاده از چند برگ را دارد.

توانایی درست کردن شکل های مختلف با برگ را دارد.

از چسب به خوبی استفاده کرده است.

 

آذر ماه فعالیت هفده  تا بیست و چهار

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

در کشیدن نقاشی با موضوع معین مهارت دارد.

به زیبایی کار توجه دارد.

مهارت حسی ، حرکتی دارد.

خلاقیت تصویری دارد.

به خوبی رنگ آمیزی می کند.

کارش را به موقع تمام می کند.

نقاشی او جذاب است.

با طبیعت و پدیده های آن آشنا می باشد.

حس زیبا شناسی دارد.

مهارت شکل سازی با گل را دارد.

توانایی درست کردن اجسام با گل را دارد.

به اهمیت کار انگشتان توجه می کند.

در کاربرد مواد مهارت دارد.

با اثر انگشت شکل می سازد.

فراگیر فعالیت خود را برای سایرین تعریف می کند.

در انجام فعالیت مشارکت می کند.

 

دی ماه فعالیت بیست و پنج تا سی و دو

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

در کشیدن نقاشی ازاد مهارت دارد.

به زیبایی کار توجه دارد.

مهارت حسی ، حرکتی دارد.

خلاقیت تصویری دارد.

به خوبی رنگ آمیزی می کند.

فراگیر با صف راه می رود.

فراگیر نظم را رعایت می کند.

بین ذهن و گوش او هماهنگی دارد.

تفاوت صدا ها را تشخیص می دهد.

به تفاوت آب لیوان ها توجه می کند.

با ضربه زدن به لیوان ها صدا تولید می کند.

قصه یا خاطره خود را جذاب ارائه می دهد.

عواطف عناصر قصه را با رفتار کلامی نشان می دهد.

عواطف عناصر قصه را با رفتار غیرکلامی نشان می دهد.

به قصه ای که دیگران تعریف می کنند گوش می دهد.

به درستی حرکات حیوان مورد نظر را تقلید می کند.

به درستی تقلید حالات انسان را انجام می دهد.

با حرکات تقلیدی موضوع مورد نظر را نشان می دهد.

 

بهمن ماه فعالیت سی و سه تا چهل

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر شکل درست لب را موقع کشیدن هر صدا اجرا می کند.

به موقع نفس می گیرد.

توانایی اجرای این بازی را دارد.

به قصه به خوبی گوش می دهد.

بعد از شنیدن قصه، حرکات و صدای عناصر قصه را تقلید می کند.

می تواند در نقش عناصر قصه قرار گیرد.

حرکات را به درستی انجام می دهد.

تقلید صدا را به درستی انجام می دهد.

سریع می تواند حرکات را تشخیص دهد.

سریع می تواند صدا ها را تشخیص دهد.

دقت و تمرکز دارد.

فراگیر به تندی و کندی صدا برا ی یافتن اشیا دقت و تلاش می کند.

می تواند اشیا را پیدا کند.

فراگیر چندین صدا را همراه با منبع تولید صدا می گوید.

فراگیر توانایی برقراری ارتباط با تصویر را دارد.

فراگیر توانایی درک مفاهیم را دارد.

فراگیر توانایی قصه گویی را دارد.

 

اسفند ماه فعالیت چهل و یک تا چهل و هشت

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر فعالیت خود را برای سایرین تعریف می کند.

در انجام فعالیت مشارکت می کند.

نظم و ترتیب را رعایت می کند.

در مورد فعالیت توضیح می دهد.

در کشیدن نقاشی ازاد مهارت دارد.

به زیبایی کار توجه دارد.

مهارت حسی ، حرکتی دارد.

خلاقیت تصویری دارد.

به خوبی رنگ آمیزی می کند.

کارش را به موقع تمام می کند.

نقاشی او جذاب است.

با طبیعت و پدیده های آن آشنا می باشد.

حس زیبا شناسی دارد.

با ندام های انسان آشنایی دارد و رسم می کند.

با اندام های حیوان آشنایی دارد و رسم می کند.

با اندام های گیاه آشنایی دارد و رسم می کند.

مهارت گوش کردن را دارد.

به توانایی های خود توجه می کند.

قسمت هایی از قصه را به خوبی می کشد.

توانایی رسم احساسات و افکار را دارد.

به اهمیت کار انگشتان توجه می کند.

در کاربرد مواد مهارت دارد.

 

فروردین ماه فعالیت چهل و نه تا پنجاه و دو

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر در کارش خلاقیت دیده می شود.

در کار رعایت پاکیزگی و وقت را می کند.

به اهمیت انگشتانش پی برده است.

مهارت پاره کردن کاغذ را دارد.

مهارت شکل یابی با کاغذ را دارد.

مهارت شکل سازی با انگشت را دارد.

اشکال هندسی را می شناسد.

مهارت شکل سازی با یک شکل هندسی را دارد.

مهارت شکل سازی با چند شکل هندسی را دارد.

مهارت استفاده از یک برگ را دارد.

مهارت استفاده از چند برگ را دارد.

توانایی درست کردن شکل های مختلف با برگ را دارد.

از چسب به خوبی استفاده کرده است.

 

 اردیبهشت ماه فعالیت پنجاه و سه تا شصت

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

فراگیر از مواد باز یافتی به خوبی استفاده کرده است.

از چسب به خوبی استفاده کرده است.

شکل ها را هدف دار درست کرده است.

از مواد مصرفی با هماهنگی و تناسب استفاده کرده است.

مهارت استفاده از قیچی را دارد.

فراگیر در کارش هدف داشته است.

پیام مورد نظر را با کارش می رساند.

کاردستی را زیبا درست کرده است.

مهارت استفاده از کاغذ و قیچی را دارد.

در کارش جذابیت دیده می شود.

رنگ های پرچم را می شناسد.

به آرم پرچم توجه می کند.

گل را خوب ورز می دهد.

 

 

فهرست وارسی علوم اول ابتدایی

 

معلم عزیز این یک طرح پیشنهادی برای انتظارات ما جهت تهیه فهرست وارسی از درس علوم می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی دانش اموزان را در جدول نوشته و با توجه به مقیاس ها عملکرد آن ها را اندازه گیری نمایید.

فهرست وارسی علوم پایه اول ابتدایی 

 

مهر ماه تاصفحه دوازده

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱-فراگیر از حواس خود در شناسایی محیط اطراف استفاده می کند.

۲-فراگیر اجسام را از نظر شکل، صدا و بو مقایسه و طبقه بندی می کند.

۳-فراگیر اجسام را از نظر مزه، رنگ اندازه مقایسه و طبقه بندی می کند.

۴-فراگیر در فعالیت ها و پرسش و پاسخ نوبت را رعایت می کند.

۵-فراگیر به حفظ سلامت اندام های حسی اهمیت می دهد. 

 

 آبان ماه تا صفحه بیست و چهار

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات 

۱-فراگیر روش های حفظ سلامتی را با نمایش خلاق نشان می دهد.

۲-فراگیر از نقاشی برای برقراری ارتباط و بیان نظرات استفاده می کند.

۳-فراگیر نیاز بدن به غذای مناسب، ورزش و پاکیزگی را بیان می کند.

۴-فراگیر در حفاظت از محیط زیست می کوشد.

۵-فراگیر به سلامتی فردی و اجتماعی اهمیت می دهد.

۶-فراگیر جانوران مختلف را مشاهده و طبقه بندی می کند.

۷-فراگیر در مورد محل زندگی جانوران اطلاعات جمع می کند.

۸-فراگیر نسبت به مشاهده رفتار جانوران علاقه مند است.

۹-فراگیر جانوران را از نظر گوناگونی طبقه بندی می کند.

 

 آذر ماه تا صفحه سی و شش

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات 

۱-فراگیر در مورد غذای جانوران اطلاعات جمع آوری می کند.

۲-فراگیر جانوران را از نظر نوع غذا طبقه بندی می کند.

۳-فراگیر در مورد حرکت جانوران گزارش مختصری ارائه می دهد.

۴-فراگیر جانوران را از نوع حرکت طبقه بندی می کند.

۵-فراگیر در مورد فایده های جانوران اطلاعات جمع آوری می کند.

۶-فراگیر در مورد جانوران مهاجر و مفهوم مهاجرت گزارش می دهد.

۷-فراگیر راه های حفاظت از جانوران و محیط زیست را طبقه بندی و بیان می کند.

 

                  

  دی ماه تا صفحه چهل و هشت

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱-فراگیر اجزای مختلف یک گیاه را نام می برد.

۲-فراگیر وظیفه هر قسمت گیاه را با ذکر مثال شرح می دهد.

۳-فراگیر با برگ یا گل گیاه های رنگی رنگ درست می کند.

۴-فراگیر فراگیر فایده گیاهان را با ذکر مثال شرح می دهد.

۵-فراگیر گیاهان را از نظر گوناگونی ریشه طبقه بندی می کند.

۶-فراگیر گیاهان را از نظر گوناگونی برگ و ساقه طبقه بندی می کند.

۷-فراگیر چند مکان گرم و سرد را مثال می زند.

۸-فراگیر در مورد مکان ها که به یک اندازه گرم نیستند توضیح می دهد.

۹-فراگیر گرم ترین محل کلاس یا حیاط مدرسه را پیش بینی می کند.

 

بهمن ماه تا صفحه شصت

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات 

۱-فراگیر با آزمایش جاهای سرد و گرم کلاس را مشخص می کند.

۲-فراگیر برای استفاده مختلف از گرما مثال می زند.

۳-فراگیر میزان گرم شدن اجسام را بر اثر نور خورشید مقایسه می کند.

۴-فراگیر در باره ی تاثیر رنگ اجسام در میزان گرم شدن آن ها بر اثر نور خورشید توضیح می دهد.

۵-فراگیر اجسامی را که نور ، گرما یا هر دو را دارند طبقه بندی می کند.

۶-فراگیر چند وسیله گرم کننده را نام می برد.

۷-فراگیر کاربرد گرما را در زندگی توضیح می دهد.

۸-فراگیر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی را توضیح می دهد.

۹-فراگیر حرکت یک جسم را روی سطوح مختلف مقایسه می کند.

 

اسفند ماه تا صفحه هفتاد و دو

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱-فراگیر حرکت اجسام با وسیله چرخ دار یا فاقد چرخ را مقایسه می کند.

۲-فراگیر چند نمونه از کاربردهای چرخ را مثال می زند.

۳-فراگیر چند جسم ساکن و متحرک را نام می برد.

۴-فراگیر اجسام مختلف را به کمک آهن ربا طبقه بندی می کند.

۵-فراگیر دو آهن ربا را از نظر قدرت جذب مقایسه می کند.

۶-فراگیر نسبت به محیط اطراف کنجکاوی نشان می دهد.

 

فروردین ماه تا صفحه هشتاد و چهار

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات 

۱-فراگیر در باره ی مکان هایی که آب دارد توضیح می دهد.

۲-فراگیر در مورد استفاده های گوناگون از آب گزارش می دهد.

۳-فراگیر با آزمایش آب مناسب برای رشد گیاه را تشخیص می دهد.

۴-فراگیر راه های جلوگیری از آلوده شدن آب را بیان می کند.

۵-فراگیر راههای صرفه جویی در مصرف آب را بیان می کند.

۶-فراگیر در باره ی سنگ ها گزارش می دهد.

۷-فراگیر در باره ی مکان هایی که سنگ پیدا می شود صحبت می کند.

 

اردیبهشت ماه تا صفحه نود و شش

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱-فراگیر سنگ ها را از روی شکل، اندازه و رنگ طبقه بندی می کند.

۲-فراگیر برای موارد مختلف استفاده از سنگ مثال می زند.

۳-فراگیر به کار گروهی علاقه مند است.

۴-فراگیر نکات ایمنی را رعایت می کند.

۵-فراگیر انواع خاک را مقایسه می کند.

۶-فراگیر انواع خاک را طبقه بندی می کند.

۷-فراگیر در باره ی گوناگونی خاک گزارش می دهد.

۸-فراگیر استفاده گوناگون از خاک را با ذکر مثال بیان می کند.

۹-فراگیر میزان نفوذ پذیری خاک را مقایسه  ونتیجه را بیان می کند.

۱۰-فراگیر با استفاده از خاک کاردستی می سازد.

 

 

 

فهرست وارسی فارسی پایه اول ابتدایی

معلم عزیز این یک طرح پیشنهادی برای انتظارات ما جهت تهیه فهرست وارسی از درس فارسی می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی دانش اموزان را در جدول نوشته و با توجه به مقیاس ها عملکرد آن ها را اندازه گیری نمایید.

فهرست وارسی فارسی پایه اول ابتدایی 

 

مهر ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- فراگیر داستان تصاویر را به درستی بیان می کند.

۲- هم پایان ها را در یک گروه قرار می دهد.

۳- هم آغاز ها را در یک گروه قرار می دهد.

۴- برای واژه ها جمله سازی می کند.

۵- هر تصویر را که به او نشان بدهیم نام می برد.

۶- واژه را می شناسد و نام می برد.

۷- تصویر را با واژه تطبیق می دهد.

۸- برای هم پایان ها مثال می زند.

۹- برای هم آغاز ها مثال می زند.

۱۰- بین تصاویر ارتباط منطقی برقرار می کند.

 

 آبان ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

 

 

 

۱- صدا و نشانه آ وب را در اول ، وسط و آخر کلمات می نویسد.

۲- صدا و نشانه آ و ب را در اول، وسط و آخر کلمات می خواند.

۳- در باره ی نقش آب و سالم بودن آن توضیح می دهد.

۴- در باره ی باران و موارد استفاده از آن توضیح می دهد.

۵- در باره ی بهداشت و رعایت آن توضیح می دهد.

۶- صدای م ، س را در کلمات تشخیص می دهد

۷- صدای م ، س را در کلمات می خواند و می نویسد.

۸- انواع میوه ها را می شناسد و در باره ی آن صحبت می کند.

۹- در باره ی بازی ها و رعایت نکات ایمنی صحبت می کند.

۱۰- صدا و نشانه (او، ت ) را در کلمات تشخیص می دهد ، می خواند و می نویسد

۱۱- کلمات متناسب با تصویر را می خواند.

 

آذر ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش و آموزش دارد.

انتظارات

 

۱- فراگیر صدا و نشانه (ر- ن ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۲- در باره نان و تولید آن صحبت می کند.

۳- در باره ی پدیده های ابر و باد و باران صحبت می کند.

۴- صدا و نشانه ( ای – ز ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۵- در باره ی نقشه و رنگ های پرچم ایران صحبت می کند.

۶- در باره ی دفاع از میهن اسلامی و نقش سربازان در آزادی ایران و تجلیل از مقام شهداء بحث می کند.

۷- صدا و نشانه (ا – ش – ی ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۸- در باره ی نکات ایمنی در ورزش خصوصا شنا صحبت می کند.

۹- در باره ی اعضای بدن و راه های محافظت از اعضای بدن و تشکر از نعمت های الهی( سلامتی ) صحبت می کند.

۱۰- در باره ی وسایل نقلیه دریای و لذت بردن از طبیعت صحبت می کند.

۱۱- صدا و نشانه (ا – ک – و ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۱۲- در باره ی نقش مادر بزرگ در خانواده صحبت می کند.

۱۳- در باره ی فصل زمستان و وسایل گرم کننده و کمک و یاری به جانوران در قصل زمستان بحث می کند.

۱۴- در باره ی تنوع آفریده های خدا و حیوانات متفاوت صحبت می کند.

۱۵- در باره ی نقش ورزش در سلامتی و انواع ورزش ها و رعایت نکات ایمنی در ورزش بحث می کند.

 

دی ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش و آموزش دارد.

انتظارات

 

 

 

۱- صدا و نشانه (پ – گ - ف ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۲- در باره ی پرندگان و چگونگی پرواز آن ها صحبت می کند.

۳- در باره ی انواع بازی با توپ صحبت می کند.

۴- در باره ی حیوانات اهلی و وحشی صحبت می کند.

۵- در باره ی سردی و گرمی هوا و مراقبت از خود به هنگام برف بازی صحبت می کند.

۶- صدا و نشانه (خ – ق – ل ) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۷- در باره ی حرکت و شکل ظاهری هر جانور و محل زندگی آن بحث می کند.

۸- در باره ی همکاری در کار های منزل صحبت می کند.

۹- در باره ی ویژگی های خاص هر حیوان صحبت می کند.

 

بهمن ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش و آموزش دارد.

انتظارات

 

 

 

۱- صدا و نشانه های (ج – و استثنایی - ه ) را در اول، وسط و آخر کلمات تشخیص می دهد.

۲- صدا و نشانه (ج – و استثنایی - ه) را در کلمات مختلف تشخیص داده، می خواند و می نویسد.

۳- در باره ی احترام به کشاورزان، مزرعه و شالیزار صحبت می کند.

۴- در باره ی شب و روز و تفاوت آن بحث می کند.

۵- صدا و نشانه های (چ، ژ، خوا ) را در اول، وسط و آخر کلمات تشخیص می دهد.

۶- صدا و نشانه های (چ، ژ، خوا ) را در اول، وسط و آخر کلمات می نویسد.

۷- صدا و نشانه های (چ، ژ، خوا ) را در کلمات می خواند.

۸- در باره ی چشمه، گیاهان و حیوانات اهلی صحبت می کند.

۹- کتاب مطالعه می کند.

۱۰- نشانه ( ّ ) تشدید را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۱۱- در ارتباط با بازار و مشاغل اطلاعات جمع آوری می کند.

۱۲- نشانه (ص) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۱۳- در باره ی دریا و حیوانات دریایی اطلاعات جمع آوری می کند.

۱۴- نشانه ( ذ ) را تشخیص می دهد يا، می خواند و می نویسد.

۱۵- در باره ی مسافرت صحبت می کند.

۱۶- نشانه ( ع ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

 

اسفند ماه 

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش و آموزش دارد.

انتظارات

 

۱- فراگیر صدا و نشانه ( ث ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۲- در باره ی روز و شب و پیدایش آن ها صحبت می کند.

۳- در هنگام پاسخ داده به سئوالات ابتدا فکر می کند.

۴- صدا و نشانه ( ح ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۵- در ارتباط با زندگی حلزون گزارش می دهد.

۶- صدا و نشانه (ض ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۷- در باره ی اهمیت عیادت از بیماران در گروه بحث می کند.

۸- در باره ی مسجد و آداب آن گزارش مختصری می دهد.

۹- صدا و نشانه (ط ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۱۰- در باره ی انقلاب و دلایل پیروزی صحبت می کند.

۱۱- در باره ی نقش شهدا و امام خمینی در انقلاب صحبت می کند.

۱۲- صدا و نشانه (غ ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۱۳- صدا و نشانه (ظ ) را تشخیص می دهد، می خواند و می نویسد.

۱۴- در باره ی اعیاد مذهبی و عید مبعث گزارش ارائه می دهد

۱۵- کعبه را خانه ی خدا می داند و در باره ی آن صحبت می کند.

۱۶- در باره ی اهمیت کمک به دیگران صحبت می کند.

 

 

 

ادامه فهرست وارسی ریاضی اول ابتدایی

 

معلم عزیز این یک طرح پیشنهادی برای انتظارات ما جهت تهیه فهرست وارسی از درس ریاضی            می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی دانش اموزان را در جدول نوشته و با توجه به مقیاس ها عملکرد آن ها را اندازه گیری نمایید.

فهرست وارسی ریاضی پایه اول ابتدایی  " ادامه "

دی ماه  تا صفحه نود ودو

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- حاصل جمع های ستونی را به درستی می نویسد.

۲- اعداد۶ و ۷ را تشخیص می دهد و صحیح می نویسد.

۳- مفوم تفریق را بیان می کند و حاصل تفریق را می نویسد.

۴- مفهوم تقارن را توضیح می دهد و رنگ آمیزی را انجام می دهد.

۵- حاصل تفریق صفر از عدد را می نویسد.

۶- حاصل تفریق های ستونی را صحیح می نویسد.

۷- اعداد ۸ و ۹ را تشخیص می دهد و به درستی می نویسد.

 

بهمن ماه  تا صفحه صد و شانزده

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- نماد > و < را به طور صحیح در بین اعداد می نویسد.

۲-  ماقبل عدد ۹ را درست می نویسد.

۳- مابعد اعداد ۱ تا ۹ را درست می نویسد.

۴- دسته های ده تایی درست می کند و تعداد اعضا را بیان می کند.

۵- تعد اد یکی ها و ده تایی های هر دسته را بیان می کند.

۶- جدول ارزش مکانی را رسم و اعداد را در آن قرار می دهد.

۷- اعداد ۰ تا ۱۹ را می شناسد و به درستی و ترتیب می نویسد.

۸- حاصل جمع اعداد کمتر از ده را می نویسد و طبقه بندی می کند.

۹- برای جمع ها شکل می کشد.

 

 اسفند ماه  تا صفحه صد و سی و نه

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- اعدادی که حاصل جمعشان ۶ می شود را درست می نویسد.

۲- اعدادی که حاصل جمعشان ۷ است را می نویسد و طبقه بندی می کند.

۳- اعدادی که حاصل جمعشان ۸می شود را می نویسد.

۴- اعدادی که حاصل جمعشان ۹ می شود را می نویسد.

 

 فروردین ماه  تا صفحه صد و پنجاه

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- توانایی برقرار کردن ارتباط پول و اشیا را دارد.

۲- مسئله جمع را درست حل می کند.

۳- شیا را از نظر اندازه طول به درستی طبقه بندی می کند.

۴- مفاهیم بلند ترین، هم اندازه، کوتاهترین را در جای مناسب می نویسد

۵- حاصل تفریق اعداد را با جواب کمتر از ده را صحیح می نویسد.

۶- حاصل تفریق صفر از عدد را می داند و می نویسد.

۷- حاصل تفریق عدد از خودش را صحیح می نویسد.

۸- مسئله تفریق را درک کرده و درست حل می کند.

۹- از مفاهیم سنگین تر و سبک تر در مقایسه اشیا به درستی استفاده می کند.

۱۰- اعداد دو رقمی کمتر از صد را تشخیص می دهد و می نویسد.

۱۱- اعداد دو رقمی با یکی های ثابت و ده تایی های متغیر را تشخیص داده و می نویسد.

۱۲- اعداد دو رقمی با یکی های متغیر و ده تایی ثابت را تشخیص داده و می نویسد.

۱۳- با اعداد داده شده مسئه می نویسد.

 

 اردیبهشت ماه  تا پایان کتاب

نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- اعداد را از  صفر تا نود و نه می شمارد و می نویسد.

۲- اشکال هندسی مربع، مثلث و دایره را می شناسد و نام آن ها را می نویسد.

۳- ارتباط جمع و تفریق را می داند و تفریق ها را حل می کند.