ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس بنویسیم
این نمون برگ های فهرست مشاهدات درس ها یک طرح پیشنهادی می باشد.
شما می توانید جدولی تنظیم کرده ،نام و نام خانوادگی دانش آموز، انتظارات و بازخورد را در آن بنویسیدو با مقیاس ها (خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش و آموزش )آن را بسنجید.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱ و ۲ و۳
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
توانایی تشخیص حروف الفبا برای تقویت مهارت نوشتن را دارد.
کلمات تشدید دار درس را صحیح می نویسد.
زیبا و مرتب از روی عبارات درس می نویسد.
با کلمات در هم ریخته جمله می سازد.
با کلمات داده شده جمله می سازد.
« اِ» و « ای» دوم و « ا» کلماتی که دارند را تشخیص می دهد.
کلمات چند بخشی را مشخص می کند.
ازالف مقصوره را « ای» مصوت تشخیص می دهد.
معنای کلمات را به صورت جمله های کامل می نویسد
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۴ و ۵ و۶
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
با خط تحریری رونویسی می کند.
با کلمات جدید درس جملات جدید می سازد.
جملات به هم ریخته را مرتب می کند.
کلمات تنوین دار را مشخص می کند.
با پیشوند (بی و با) صفت سازی می کند.
جملات را با کلمات مناسب کامل می کند.
نشانه ها و علائم دستوری را در جملات رعایت می کند.
را در « و» صداهای مختلف شکل کلمات طبقه بندی می کند.
مهارت املاء نویسی درفراگیر تقویت شده است.
برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
از کلمات اشاره ای این و آن به خوبی استفاده می کند.
را در « بان » واژه سازی با پسوند جملات به کار می برد.
واژه های معنی « گر » با پسوند داری می سازد.
به خوبی از روی خط تحریری رونویسی می کند.
متضاد واژه های مختلف را در جملات به کار می برد.
کلمات را به خوبی طبقه بندی می کند.
به خوبی یک داستان نیمه تمام را تمام می کند.
حروف اضافه را در جملات بکار می برد.
مهارت املاء نویسی فراگیر تقویت شده است.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱۱ و ۱۲
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
جاهای خالی را با توحه به معنی جمله کامل می کند.
معنای متضاد و مخالف کلمات ر ا بیان می کند.
مهارت شرح حال نویسی را پیدا کرده است.
حروف الفبا را به راحتی با توجه به ترتیب دسته بندی می کند.
توانایی تصویر خوانی و تصویر نویسی را دارد.
به مهارت جانشین سازی کلمات در جمله ها دست پیدا کرده است.
کلمات هم معنی و مترادف را طبقه بندی می کند.
آداب معاشرت در نگارش استدلالی او دیده می شود.
«گیومه » به خوبی علائم نگارشی را کسب کرده « نقل قول» است.
جاهای خالی را با توجه به معنی جمله پر می کند.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ و۱۷
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
بیان احساسات را در نگارش خلاق به خوبی نشان می دهد.
به خوبی صفت تفضیلی و مترادف و متضاد را می سازد.
محور جانشینی را در نوشته هایش رعایت می کند.
واژه سازی می « دان» با پسوند کند.
واژه سازی می « گاه » با پسوند کند.
واژه « ها» و« ان» با نشانه جمع سازی می کند.
با کلمات در هم ریخته جملات با معنی می سازد.
کلمات بی نقطه را در متن پیدا می کند.
کلمات سه نقطه ای را در متن پیدا می کند.
با کلمات مترادف جمله می سازد.
به مهارت املاء نویسی رسیده است.
نمون برگ ثبت مشاهدات ارزش یابی مستمر درس: بنویسیم ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ و ۲۱ و۲۲
انتظارات بر اساس اهداف رفتاري(دانشي، مهارتي، نگرشي) درس ها
جملات ناقص را به خوبی کامل می کند.
با تغییر زمان افعال جمله سازی می کند.
جمله می سازد. « ساز» با پسوند بین تصاویر ارتباط برقرار کرده و جمله می سازد.
با کلمات مخالف جمله می سازد
با دیدن تصاویر به نوشتن و توصیف آن می پردازد.
صفت سازی « با، بی و نا » با وند می کند.
در مورد یکی از شخصیت های محل زندگی خود تحقیق می کند.
در مورد یک موضوع انشاء می نویسد.
به « مند » با اضافه کردن پسوند کلمه معنای آن را می نویسد.
خاطره می نویسد.
در رونویسی، درست نویسی، خوانا وزیبانویسی مهارت لازم را کسب کرده است.