معلم عزیز این یک طرح پیشنهادی برای انتظارات ما جهت تهیه فهرست وارسی از درس علوم می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی دانش اموزان را در جدول نوشته و با توجه به مقیاس ها عملکرد آن ها را اندازه گیری نمایید.
فهرست وارسی علوم پایه اول ابتدایی
مهر ماه تاصفحه دوازده
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر از حواس خود در شناسایی محیط اطراف استفاده می کند. |
۲-فراگیر اجسام را از نظر شکل، صدا و بو مقایسه و طبقه بندی می کند. |
۳-فراگیر اجسام را از نظر مزه، رنگ اندازه مقایسه و طبقه بندی می کند. |
۴-فراگیر در فعالیت ها و پرسش و پاسخ نوبت را رعایت می کند. |
۵-فراگیر به حفظ سلامت اندام های حسی اهمیت می دهد. |
|
آبان ماه تا صفحه بیست و چهار
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر روش های حفظ سلامتی را با نمایش خلاق نشان می دهد. |
۲-فراگیر از نقاشی برای برقراری ارتباط و بیان نظرات استفاده می کند. |
۳-فراگیر نیاز بدن به غذای مناسب، ورزش و پاکیزگی را بیان می کند. |
۴-فراگیر در حفاظت از محیط زیست می کوشد. |
۵-فراگیر به سلامتی فردی و اجتماعی اهمیت می دهد. |
۶-فراگیر جانوران مختلف را مشاهده و طبقه بندی می کند. |
۷-فراگیر در مورد محل زندگی جانوران اطلاعات جمع می کند. |
۸-فراگیر نسبت به مشاهده رفتار جانوران علاقه مند است. |
۹-فراگیر جانوران را از نظر گوناگونی طبقه بندی می کند. |
|
آذر ماه تا صفحه سی و شش
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر در مورد غذای جانوران اطلاعات جمع آوری می کند. |
۲-فراگیر جانوران را از نظر نوع غذا طبقه بندی می کند. |
۳-فراگیر در مورد حرکت جانوران گزارش مختصری ارائه می دهد. |
۴-فراگیر جانوران را از نوع حرکت طبقه بندی می کند. |
۵-فراگیر در مورد فایده های جانوران اطلاعات جمع آوری می کند. |
۶-فراگیر در مورد جانوران مهاجر و مفهوم مهاجرت گزارش می دهد. |
۷-فراگیر راه های حفاظت از جانوران و محیط زیست را طبقه بندی و بیان می کند. |
|
دی ماه تا صفحه چهل و هشت
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر اجزای مختلف یک گیاه را نام می برد. |
۲-فراگیر وظیفه هر قسمت گیاه را با ذکر مثال شرح می دهد. |
۳-فراگیر با برگ یا گل گیاه های رنگی رنگ درست می کند. |
۴-فراگیر فراگیر فایده گیاهان را با ذکر مثال شرح می دهد. |
۵-فراگیر گیاهان را از نظر گوناگونی ریشه طبقه بندی می کند. |
۶-فراگیر گیاهان را از نظر گوناگونی برگ و ساقه طبقه بندی می کند. |
۷-فراگیر چند مکان گرم و سرد را مثال می زند. |
۸-فراگیر در مورد مکان ها که به یک اندازه گرم نیستند توضیح می دهد. |
۹-فراگیر گرم ترین محل کلاس یا حیاط مدرسه را پیش بینی می کند. |
|
بهمن ماه تا صفحه شصت
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر با آزمایش جاهای سرد و گرم کلاس را مشخص می کند. |
۲-فراگیر برای استفاده مختلف از گرما مثال می زند. |
۳-فراگیر میزان گرم شدن اجسام را بر اثر نور خورشید مقایسه می کند. |
۴-فراگیر در باره ی تاثیر رنگ اجسام در میزان گرم شدن آن ها بر اثر نور خورشید توضیح می دهد. |
۵-فراگیر اجسامی را که نور ، گرما یا هر دو را دارند طبقه بندی می کند. |
۶-فراگیر چند وسیله گرم کننده را نام می برد. |
۷-فراگیر کاربرد گرما را در زندگی توضیح می دهد. |
۸-فراگیر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی را توضیح می دهد. |
۹-فراگیر حرکت یک جسم را روی سطوح مختلف مقایسه می کند. |
|
اسفند ماه تا صفحه هفتاد و دو
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر حرکت اجسام با وسیله چرخ دار یا فاقد چرخ را مقایسه می کند. |
۲-فراگیر چند نمونه از کاربردهای چرخ را مثال می زند. |
۳-فراگیر چند جسم ساکن و متحرک را نام می برد. |
۴-فراگیر اجسام مختلف را به کمک آهن ربا طبقه بندی می کند. |
۵-فراگیر دو آهن ربا را از نظر قدرت جذب مقایسه می کند. |
۶-فراگیر نسبت به محیط اطراف کنجکاوی نشان می دهد. |
|
فروردین ماه تا صفحه هشتاد و چهار
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر در باره ی مکان هایی که آب دارد توضیح می دهد. |
۲-فراگیر در مورد استفاده های گوناگون از آب گزارش می دهد. |
۳-فراگیر با آزمایش آب مناسب برای رشد گیاه را تشخیص می دهد. |
۴-فراگیر راه های جلوگیری از آلوده شدن آب را بیان می کند. |
۵-فراگیر راههای صرفه جویی در مصرف آب را بیان می کند. |
۶-فراگیر در باره ی سنگ ها گزارش می دهد. |
۷-فراگیر در باره ی مکان هایی که سنگ پیدا می شود صحبت می کند. |
|
اردیبهشت ماه تا صفحه نود و شش
نام آموزگار:
مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد
انتظارات
۱-فراگیر سنگ ها را از روی شکل، اندازه و رنگ طبقه بندی می کند. |
۲-فراگیر برای موارد مختلف استفاده از سنگ مثال می زند. |
۳-فراگیر به کار گروهی علاقه مند است. |
۴-فراگیر نکات ایمنی را رعایت می کند. |
۵-فراگیر انواع خاک را مقایسه می کند. |
۶-فراگیر انواع خاک را طبقه بندی می کند. |
۷-فراگیر در باره ی گوناگونی خاک گزارش می دهد. |
۸-فراگیر استفاده گوناگون از خاک را با ذکر مثال بیان می کند. |
۹-فراگیر میزان نفوذ پذیری خاک را مقایسه ونتیجه را بیان می کند. |
۱۰-فراگیر با استفاده از خاک کاردستی می سازد. |
|