آموزگار محترم این یک طرح پیشنهادی (فهرست وارسی ) جهت انتظارات ما از درس ریاضی پایه اول  

می باشد شما می توانید جدولی تهیه کرده و انتظارات و اسامی شاگردان را روبروی آن بنویسد.

فهرست وارسی درس ریاضی

مهر ماه تا صفحه بیست و سه                                                      

 نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- مفاهیم کیفی را به درستی تشخیص می دهد.

۲- اشیا و اشکال را با توجه به مفاهیم از یکدیگر جدا می کند.

۳- مفهوم چپ و راست را از یکدیگر تشخیص می دهد.

۴- اشکال را با توجه به سمت راست و چپ رنگ می زند.

۵-خط باز و بسته را از یکدیگر تشخیص می دهد.

۶- خط باز و بسته می کشد.

۷- داخل، خارج و روی خط بسته را رنگ می زند.

۸- ناحیه های ایجاد شده با چند خط بسته را رنگ می کند.

۹- اشیا را با خاصیتی مشترک دسته بندی می کند.

۱۰- از بین چند شی یا چند شکل در یک مجموعه آن شی یا شکل را که به مجموعه تعلق ندارد جدا می کند

۱۱- با داشتن الگو اشکال مختلف را باز سازی و رنگ      می کند.

۱۲- مجموعه های متناظر را با یک خط به یکدیگر وصل    می کند.

۱۳- با به کار گیری هوش سیال اشکال را ادامه می دهد.

 

آبان ماه تا صفحه چهل و شش                                                     

 نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات

۱- توانایی باز سازی یک الگو را دارد.
۲- نماد و عدد اصلی ۲را از ۳ تشخیص می دهد.
۳- اعداد ۱ تا ۵ را می شناسد و درست می نویسد.
۴- اعداد یک مجموعه را می شمارد و می نویسد
۵- اعداد را به ترتیب و صحیح در جدول می نویسد
۶- خط تقارن را تشخیص می دهد.
۷-شکل متقارن را رنگ می کند.
۸- مجموعه تهی را تشخیص می دهد
۹- نماد صفر را می شناسد و می نویسد
۱۰- مفوم تساوی را تشخیص می دهد.
۱۱- مفهوم تساوی را می شناسد و می نویسد.

 

 

آذر ماه تا صفحه چهل و شش                                                     

 نام آموزگار:

مقیاس اندازه گیری: خیلی خوب – خوب – قابل قبول – نیاز به تلاش وآموزش دارد

انتظارات  

۱- نماد کمتری را می شناسد نماد را در بین اعداد قرار       می دهد.

۲- خط راست را از بین خطوط مختلف تشخیص می دهد.

۳- نماد بیشتری رامی شناسد نماد را در بین اعداد قرار       می دهد.

۴- فراگیر اعداد ۰ تا ۵ را به ترتیب می نویسد.

۵- مفهوم جمع را بیان می کند حاصل جمع را می نویسد.

۶- مفهوم جابه جایی در جمع را بیان می کند.

۷- حاصل جمع های ترکیبی ( ۵ و ۴ ) را به درستی می نویسد.

۸- حاصل جمع های ترکیبی ( ۳ و ۲ ) را به درستی           می نویسد.